Louise L. Hay, a pozitivitás mesternője, Anthony Robbins, de még az agykontroll is azt tanítja, hogy használj pozitív megerősítéseket a céljaid eléréséhez.

Emlékezz vissza arra a pillanatra, amikor nagyon akartál valamit, hogy megtörténjen. Legyen az az álommunkád, az ideális partnered, bármi, amire nagyon vágytál…

A legjobbaktól tanultuk meg, hogy hogyan használjuk a megerősítéseket a gyakorlatban. Te mindent úgy csináltál, ahogy a nagy guruk mondták, leírtad magadnak egy papírra, mondogattad a tükör előtt, és mégsem történt az ég világon semmi. Nem ezt vártad, csalódtál, esetleg belső feszültség alakult ki benned.

Számtalanszor próbáltam már én is, írtam magamnak saját megerősítéseket. De a végeredmény ez lett:

„Én vagyok ennyire nyomi, hogy csak nekem nem sikerült megváltoztatnom az életemet általa?”

Észrevetted már, hogy a fejedben nagy a zűrzavar és tele vagy negatív kérdésekkel? Ha nem, akkor ne is olvass tovább. 🙂

  • Miért vagyok ennyire szerencsétlen?
  • Miért ilyen szar az életem?
  • Miért nem működik a párkapcsolatom?

stb…

  • Hiába mondogattam, hogy szerencsés vagyok.
  • Hiába mondogattam, hogy egyre jobban vagyok.
  • Hiába mondogattam, hogy csodálatos, boldog párkapcsolatban élek.

Az elmém egyszerűen kinevetett.

Azt mondta:

„Hát te totál hülye vagy? Már hogy lennél egyre jobban, miközben a padlón vagy? Hogy lennél csodálatos párkapcsolatban, mikor minden nap megy a veszekedés? Mikor az életed egy nagy káosz? NOOOR-MÁÁ-LIIS!”

Tudod mi a baj ezekkel? Hogy még nagyobb kárt okoznak annál, mint ami valójában van. Még nagyobb lesz a katyvasz.

Az ok, amiért nem működnek a megerősítések, az azért van, mert a tudatos elmét célozzák és nem a tudatalattit. Ha, amit próbálsz megerősíteni, az nem illik össze a mélyebben gyökerező tudatalatti hiteddel, akkor ellenállásba ütközik és az eredmény egy belső küzdelem lesz.

Hagy magyarázzam meg! A probléma eleve ott van, hogy egy 30-40-50 éve berögzött negatív hiedelmet szeretnél megváltoztatni pár nap alatt.

Tegyük fel, azt hiszed magadról, hogy csúnya vagy és értéktelen. Hogyan éreznél, ha odaállnál a tükör elé és ezt mondanád:

„Gyönyörű vagyok kívül és belül. Szeretem magam.”

Van, aki erre rábólint és azt mondja, úgy van.

De ha mélyen legbelül azt hiszed, hogy csúnya vagy és nem érsz semmit, egy belső háború veszi kezdetét. Minden egyes ilyen pozitív kinyilatkoztatással az elméd sírva kiált fel:

„Ez nem igaz! Ez nem igaz!”

Ez a belső konfliktus sok energiát használ fel és hatalmas feszültségeket okoz a szervezetedben. A végeredmény az lesz, hogy a negatív hit erősebb lesz, küzd a túlélésért és amire igazán vágytál, azt nem sikerült manifesztálni. Dobod az összes megerősítésedet a kukába, szidod azt, aki kitalálta ezt a hülyeséget.

De akkor mi a megoldás? Ha nem működnek a pozitív megerősítések, akkor mi működik?

Egy amerikai tanulmány nemrégiben rávilágított a deklaratív  kontra interrogatív belső párbeszédek hatékonyságára.

A deklaratív azt jelenti, hogy a személy kijelenti nyilatkozatát önmagáról, legyen az pozitív vagy negatív. Az interrogatív pedig azt jelenti, hogy a személy kérdéseket tesz föl önmagáról vagy önmagának.

A tanulmányban a résztvevőket 4 csoportra osztották és anagrammákat kellett megoldaniuk. Mielőtt a feladatokat megoldották, a kutatók arra kérték őket, hogy írjanak le szavakat 20-szor egy papírlapra, melyek a következők voltak: Én, Fogok, Fogok én? Én fogok.

Az a csoport, akik előzőleg kérdéseket írtak maguknak ( Fogok én?), 2x annyi anagrammát oldottak meg, mint a többi csoport.

Ilyen és hasonló tanulmányok azt találták, hogy ha pozitív kérdéseket teszünk fel magunknak az sokkal erősebb, mintha simán csak kijelentenénk valamit. A kérdések erősebbek, mert az elméd keresi a választ és kíváncsiságot sugallnak.


Kövesd az alábbi stratégiát, hogy hatékonyan alkalmazd a kérdő párbeszédet önmagadhoz:

1. Írd le a megerősítéseidet! Pl. Sikeres vagyok az életben. Szerencsés vagyok. Felszabadult vagyok.

2. Alakítsd át kérdésekké! Pl. Miért vagyok sikeres az életben? Miért érzem magam ennyire szerencsésnek? Mitől vagyok ennyire felszabadult?

3. Keress rá válaszokat. Ha van rá tudatos válaszod az jó, azzal erősíted magadban a pozitív érzéseket és beindul egy lehetséges pozitív körforgás. Akkor se keseredj el, ha nincs tudatos válaszod. Ilyenkor egy gyermek kíváncsiságával tedd fel ezeket a kérdéseket és várd a válaszokat az tudatalattidtól (Univerzumtól, Istentől). Meg fognak érkezni az életedbe.

4. Csináld minimum 21 napig, de ha a negatív hiedelmeid nagyon berögződtek, lehet, hogy több időre lesz szükséged. Addig csináld, amíg azt nem érzed, hogy most már átíródott a belső negatív programod. Szerintem látni fogod az életed alakulásából. 🙂

+1. Mivel tudatunk reggel, ébredés után és este, elalvás előtt van a legbefogadóbb (Alfa) állapotban, használd ezeket a hatékonyság és a gyorsabb berögződés érdekében. Hangosan mondd ki a kérdéseket!


Ha van kedved próbáld ki a gyakorlatot és írd meg a tapasztalataidat! Én csak annyit kérek, ne add fel!

És tedd fel magadnak a kérdést: Miért működnek a pozitív megerősítések? 😀